17 січня 2018 року в Болехівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 відбулося засідання школи педагогічної грамотності на тему: «Нові форми та методи проведення уроків української мови та літератури».
Вчителі працювали за планом:
- Вступ. Факти про українську мову, які варто знати кожному українцю.
Іванишин Марія Михайлівна,
керівник школи педагогічної грамотності,
вчитель початкових класів.
- Адаптивна система навчання (нетрадиційні форми навчання).
Фурдуй Галина Тадеївна,
вчитель української мови та літератури.
- Інтелектуальна робота на уроках мови та літератури.
Терновецька Ліна Іванівна,
вчитель української мови та літератури.
- Методика особистісно-орієнтованого навчання на уроках української мови.
Мудра Ольга Володимирівна,
вчитель української мови та літератури.
- Вживання антомів на уроках української мови .
Бучак Галина Іванівна,
вчитель української мови та літератури.
- Рідна мова - мова моїх батьків.
Каричорт Лідія Юліанівна,
вчитель початкових класів.
- Інформаційна самоосвіта «Шлях до пізнання себе».
Павлишин Тетяна Орестівна,
вчитель історії.
Учитель повинен знати і відчувати, що на його совісті доля
кожної дитини, що від його духовної культури та ідейного
багатства залежить розум, здоров’я, щастя людини,
яку виховує школа.
В.О.Сухомлинський
Засідання школи відкрила Іванишин М.М. Вона звернула увагу на те, що мова відіграє важливу роль у житті кожної людини. Уже ближче до сьомого століття українська мова вже більше менш була схожа на сучасну, хоча вона і зазнавала чималих мовних впливів. Та наразі наша мова - одна з найрозвиненіших та найбагатших мов світу, чим ми не можемо не пишатися.
Марія Михайлівна навела приклади цікавих фактів про українську мову, які варто знати кожному українцю.
Вчитель української мови Фурдуй Г.Т. звернула увагу на те, що в теорії і практиці навчання особливо гостро стоїть питання про розвиток творчих здібностей учнів. Найголовнішим завданням вчителя на уроках української мови та літератури є розвиток у дитини гнучкості мислення, що забезпечує швидке набуття знань. Це все стосується адаптивної системи навчання, тобто нетрадиційних форм навчання.
Терновецька Л.І. у своїй роботі використовує вислів В.О.Сухомлинського про те, що вчителі повинні бути шукачами, дослідниками, бо, якщо у нас не буде вогника, то нам ніколи не запалити його інших. Творчість роботи вчителя було висвітлено у доповіді на тему «Інтелектуальна робота на уроках української мови та літератури».
Вчитель української та літератури Мудра Ольга Володимирівна розповіла про особистісно-орієнтоване навчання, в чому воно полягає. Було звернуто увагу на те, що вчитель повинен розвивати природні, індивідуальні якості учнів, а також допомагати у становленні суб’єктивності, соціальності, творчої самореалізації особистості.
Змістовною була розповідь Галини Іванівни Бучак про використання антонімів на уроках. Бо що як не синоніми і антоніми допомагають яскравіше, повніше й експресивніше передавати думки. Було розкрито значення слів «Синоніми», «Антоніми», наведено ряд прикладів.
Лідія Юліанівна Каричорт, вчитель початкових класів у доповіді «Рідна мова - мова моїх батьків» зосередила увагу на те, що, починаючи з початкових класів, вчителі вчать поважати рідну мову, намагаються розвивати і вдосконалювати власне мовлення. Учні готують різні конкурси, а саме: «Хто більше складе мета грам», «Загадки з казкового світу», гра «Вгадай героя», тощо. Вчителі початкових класів були присутні на відкритому заході, присвяченому Дню писемності.
Вчителі з цікавістю слухали розповідь вчителя історії Тетяни Орестівни Павлишин. Доповідь на тему «Шлях до пізнання себе» була змістовною, цікавою. Адже вчителька побувала у Фінляндії, де проходила навчання з англійської мови, стажувалася в таких закладах, як садочок, середня школа, вища школа, університет. Про це все вона розповіла всьому нашому педагогічному колективу.
На завершення засідання прозвучали привітання на Йордан:
На річці, на Йордані Мати Сина купає,
Гріх і біль наш змиває.
Освятив Йордан воду на щастя, на здоров’я,
На вашу вроду цілий світ звеселився,
Христос охрестився!
|