В історії черпаємо ми мудрість; в поезії - дотепність; в математиці - принциповість; в природних науках - глибину; у моральній філософії - серйозність; в логіці і риториці - вміння сперечатися.
Френсіс Бекон
Сьогодні Мала академія наук України – цілісна, багаторівнева система виявлення та відбору обдарованих дітей, забезпечення духовного, інтелектуального, творчого розвитку підростаючого покоління, створення умов для соціального та професійного самовизначення особистості, виховання майбутньої творчої та наукової еліти України.
Юні науковці – найкращі представники нового покоління. На їхніх плечах уже в найближчому майбутньому лежатиме відповідальність за долю країни.
Науково – дослідницька, пошукова робота сприяє становленню особистості, вимагає від учнів додаткових зусиль. Розуміючи це, науковий керівник переконливо доводить її корисність, адже це великий досвід збору й обробки інформації, її оформлення відповідно до вимог, досвід постановки експерименту, спілкування з людьми і неоціненне почуття відкриття нового.
Відповідно до наказів департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА від 01.12.2016 року № 662 „Про проведення ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2016-2017 навчальному році” та від 15.02.2017 року № 86 „Про затвердження умов визначення результатів ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН у 2016-2017 н. р. та складу предметних комісій, журі, відповідальних за практичну частину конкурсу”, 18-19 лютого 2017 року в м. Івано-Франківську на базі ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” проведено II етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
На цьому конкурсі проявила себе та отримала III місце Дмитрів Вікторія Степанівна, учениця 9 класу Болехівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Болехівської міської ради (секція історичного краєзнавства, базова дисципліна – історія України, 76 б.); науковий керівник вчитель історії Павлишин Т.О.
Конкурс проводився в 57 секціях із 63 можливих, об’єднаних у такі наукові відділення: - відділення літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства (5 секцій); - відділення мовознавства (4 секції); - відділення філософії та суспільствознавства (6 секцій); - відділення історії (5 секцій); 2 - відділення наук про Землю (4 секції); - відділення технічних наук (6 секцій); - відділення комп’ютерних наук (4 секції); - відділення математики (3 секції); - відділення фізики та астрономії (4 секції); - відділення економіки (3 секції); - відділення хімії та біології (7 секцій); - відділення екології та аграрних наук (6 секцій).
Для участі у II етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково- дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України представлено 278 науково-дослідницьких робіт. Не представлені на конкурс роботи з секцій російської літератури (відділення літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства), російської мови, іспанської мови (відділення мовознавства), електроніки та приладобудування (відділення технічних наук), комп´ютерних систем та мереж; безпеки інформаційних та телекомунікаційних систем (відділення комп’ютерних наук). Найбільша кількість науково-дослідницьких робіт представлена: слухачами гуртків Івано-Франківського обласного відділення Малої академії наук України (50 робіт), членами Івано-Франківської МАНУМ Івано- Франківської міської ради (41), учнями загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Калуської міської ради (36), учнями загальноосвітніх навчальних закладів Городенківської районної ради (21), Надвірнянської районної ради (19). Найчисельнішими були секції: історичного краєзнавства – 17 учасників, екології – 15, історії України – 13; охорони довкілля та раціонального природокористування, української літератури – по 11 учасників. Програма роботи кожної секції передбачала попередній конкурс науково- дослідницьких робіт (максимально – 29 балів), виконання контрольних завдань 3 із базових дисциплін (максимально – 29 балів) та захист наукових досліджень (максимально – 42 бали). Сумарна кількість балів, відповідно до умов цьогорічного конкурсу, становила 100. Під час попереднього конкурсу науково-дослідницьких робіт оцінювались актуальність, теоретичне і практичне значення роботи, наукова новизна отриманих результатів, системність і повнота у розкритті теми, дослідницький характер роботи, доцільність та коректність використаних методів дослідження, стиль, грамотність, логічність викладу, відповідність вимогам до змісту та оформлення наукових робіт. Захист передбачав аргументованість вибору теми дослідження та її розкриття, вільне володіння матеріалом, ступінь самостійності автора у виконанні роботи, особистий внесок автора у роботу, чіткість, логічність, послідовність, лаконічність викладення матеріалу, компетентність учасника, вичерпність відповідей, етикет та культуру спілкування, активну кваліфіковану участь у веденні дискусії. До складу оргкомітету та журі конкурсу-захисту були залучені доктори наук, кандидати наук, аспіранти, асистенти кафедр, викладачі, наукові співробітники ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”; вчителі шкіл області та працівники Івано-Франківського обласного відділення Малої академії наук України.
|